¡Hola todo mundo!

Luulin etta mulla on torstai vapaana mutta eipa ollukaan. Olin tietenkin edellisena iltana juhlimassa, niinkuin joka ilta, mut onneksi olin sen verran vasynyt etta lopetin illan aikasin, lahdin jo neljalta. Taalla se on aikasin, normaalisti lopetellaan kuuden tai seitseman aikaan. Olin onnellisesti nukkumassa kun huoneen puhelin soi, otin luurin pois paikalta ja jatkoin unia. Meni noin tunti kun joku hakkasi huoneen ovea, kamppis meni avaamaan ja siella oli hotellin assistant manager ja vartija. Sanoivat etta pitais menna toihin. Sanoin ja paskat menen, mulla on vapaapaiva. Ne sanoi etta eika ole, toihin siita. Vastasin ja paskat, mulla on vapaapaiva. Tata kinastelua jatkui pari kertaa viela, kunnes assistant manager soitti mun pomolle, joka sanoi etta mulla on vapaata lauantai ja sunnuntai. Viela hiukan humalassa sanoin etta paskat on, mulla on vapaata tanaan. Managerilla meni hermot, se sanoi etta ei edes halua enaa puhua mun kanssa tasta asiasta, nyt toihin siita. Sanoin etta en minakaan, ja paiskasin oven kiinni, laitoin duuni kuteet niskaan ja marssin helvetin vihasena duuniin. Katoin vuorolistaa ja huomasin etta kaverilla jonka nimi on listassa mun nimen ylapuolella, on vapaapaiva, ei mulla. No, pyytelin pomolta kovasti anteeksi, se sanoi etta de nada, ei se mitaan. Eli olin siella kaksi tuntia myohassa, tein puoltoista tuntia toita ja lahdin siestan viettoon. Mutta silla siestalla ei paljon nukuttu.

Lahdin kavelemaan Port'd Alcudiaan, sinne on joku 3 tai 4 kilometria. Taksi olisi maksanut vitosen mutta en viitsinyt maksaa sita. Olis pitanyt. Menin paikkaan jossa piti olla Western Union. Se oli netti- ja puhelinpaikka, jossa oli ikkunassa keltanen Western Union kyltti. Sisalla oli tyyppi tiskin takana istumassa, tiskissa oli iso Western Union juliste, jossa luki isolla "Western Union. ¡Si!" Seinalla tyypin takana oli samanlainen juliste. Sanoin tyypille englanniksi, etta mulle on lahetetty rahaa Suomesta Western Unionin kautta. No eihan se tietenkaan puhunut sanaakaan englantia. Sanoi vaan " no dinero aqui, afuera". Eli ei taalta saa rahaa, pitaa menna ulos. Sanoin etta, ei ei. Western Union, aqui. Sí? Tyyppi sanoi "no". Olin etta mita helvettia!? Osoitin sita julistetta ja sanoin "Western Union, aqui sí o no? Tyyppi sanoi taas "no". What the fuck!? Miksi siina pirun paikassa on Western Union kyltit, jos siella ei ole Western Unionia? Siina vaiheessa ajattelin, etta tanaan menee kaikki pieleen koko ajan. Meinasi jo iskea hirvee epatoivo. Menin johonkin pankkiin kysymaan, onko taalla Western Union jossakin. Sanoi, etta on parin kilometrin paassa Alcudiassa postitoimistossa. Kavelin pari kilometria suoraa tieta, tulin postille, taytin englanninkielisen paperin ja sain mun rahat. Hitto olin helpottunut. Kavelin takasin muutaman kilometrin kotikulmille ja menin syomaan. En ollut syonyt koko paivana. Melkein kolme tuntia meni siina rahan haku reissussa. Huh... Kolme tuntia, 30 asteen helteessa. Ihme etten palanut.

Samana iltana oltiin juuri lahdossa ulos, kun oli vartija koputtamassa mun huoneen oveen. Kamppis oli nukahtanut ja oli tunnin myohassa duunista. Hah!!

Jeeee!! Kaksi paivaa vapaata. Jeee!!

¡Adios!